close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בוחרים ספריה לחדר ילדים?

מערכת שורשי אב, תשפא19/07/2021

בבחירת ספרית ילדים, חשובה מאוד ההתקנה הבטיחותית שלה. מיקום הספריה בפינת החדר, וההישענות שלה על 2 קירות, עוזר מאוד ליציבותה. חשוב גם להתאים את הברגים ואת הדיבלים, לסוג הקיר שאליו מחברים את הספריה, ולעיתים יש צורך אף בחיזוק נוסף, בחלק התחתון של הספריה אל הרצפה

תגיות:
החומר ממנו עשויה הספריה
בחירת החומר ממנו עשויה הספריה, תלוי בתקציב המיועד. עץ אורן הוא חומר זול, ביחס לסוגי עץ אחרים, ספריות לילדים העשויות מסיבית, או כאלו המצופות במלמין גם הן זולות, וציפוי פורמייקה קצת יותר יקר. בנוסף, ניתן למצוא היום גם ספריות לילדים, העשויות גבס ומתכת. יש חשיבות לרכישה של שולחנות עבודה נוחים לילדים, שבדרך כלל עשויים עץ, אותו אפשר ללטש ולצבוע מחדש, במקרים של קשקושים וצבע על השולחן.

מידות הספריה
• עומק הספריה - במקרה של ספריות
לילדים
, שנמצאות מעל השולחן, רצוי שהעומק שלה לא יהיה מעל 22 ס"מ, כדי שלא תיקח חלק גדול מידי, משטחו של השולחן. ספריה שנועדה גם להנחת קלסרים, כדאי שהעומק שלה יהיה לפחות 30 ס"מ, ושאורך המדפים לא יעלה על 80 ס"מ.
• גובה הספריה - כדאי שהגובה לא יעבור את 2 המטרים, בדרך זו, אפשר להניח ולהוריד ספרים בלי לטפס על השולחן.
• מידות השולחן – האורך בין 75 ל- 77 ס"מ הרוחב 1.10 מ', והעומק 70 ס"מ, זאת, כדי שגם להורה, יהיה מקום נוח לישיבה לצד הילד.

בנוסף, רצוי לא לרכוש כיסא עם גלגלים, אלא כיסא רגיל שיש לו 4 רגליים, על מנת שהילד לא יתפתה להשתעשע במקום ללמוד.

מיקום הספריה
מיקום הספריה המומלץ הוא ליד שולחנות עבודה, ולא מעל השולחנות, כיוון שעל מנת להגיע למדף העליון, צריך הילד לעלות על השולחן. לעומת זאת כאשר הספריה ממוקמת בגובה נוח, גם הנחת החפצים וגם הורדת החפצים, הופכת לנגישה ונוחה. אפשר להניח מגרות אחסון בחלקה התחתון של הספריה, ואף ליצור סגירה של חלק ממנה, בעזרת דלתות, עבור חפצים שרוצים לא לחשוף, דבר שיצור מראה יותר מסודר בחדר.

צבע הספריה
ספרייה היא חלק מפינת עבודה ולימוד בחדר, ולכן רצוי שתהיה צבועה בצבע בהיר, עדין ואחיד, על מנת לאפשר לילד להגיע לריכוז, ללא הסחת הדעת. הגוונים המומלצים הם: שמנת או לבן וכן גוונים של אפור בהיר, במידה והולכים על צבע עץ חשוב לא לבחור גוון כהה. להשלמת המראה, הכיסא לדוגמה, יכול להיות צבוע בצבעים עליזים יותר.

"בול עץ"
חברת בול עץ, מייצרת רהיטים בהתאמה אישית, עם שירותי אספקה עד לבית הלקוח. החברה עושה שימוש בחומרים איכותיים, בעלי תו תקן ישראלי ועומדת בכל הסטנדרטים האירופאים. לבול עץ וותק וניסיון רב בייצור רהיטים, ואלפי לקוחות מרוצים, הנשארים איתה לאורך זמן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה